Turizmde yeni gaye pazar: İslami hassasiyeti olan müşteriler

KARAR / ALMANYA

Tatillerini İslami yordamlar içerisinde geçirmek isteyen Müslümanlar, dünya turizm dalının yükselen pahası haline geldi. Küresel İslamic Economy Report 2002 datalarına nazaran, dünya genelinde geçtiğimiz yıl 1.9 milyar Müslüman yaptıkları turistik seyahatler için 102 milyar dolarlık harcama yaptı. Bu sayı dünyadaki toplam seyahat cirosunun yüzde 11’ne denk düşüyor.

Turizm uzmanları bu sayının 2025 yılına kadar 189 milyar dolar düzeyine çıkacağını iddia ediyor. Frankfuret Allgemeine Zeitung gazetesinde yer alan bir habere nazaran süratle büyüyen bu Pazar turizm bölümünün de iştahını kabartıyor. Başta Almanya ve İngiltere olmak üzere Avrupa’daki ünlü oteller bile Müslüman müşterileri kazanmak için özel hizmetler sunuyor. Berlin’in en itibarlı otellerinden birisi olan Adlon Oteli bile spa alanında bayanlara özel bir alan oluşturdu.

İslami turizm alanında hizmet veren en değerli platformlardan birisi olan Halalbooking’in kurucusu Elnur Seyidli Müslüman müşterilerin, otel aramalarında bayanlara özel spa ve plaj alanları, dışarıdan görünmeyen bayanlara özel havuzlar, İslami yollara nazaran hazırlanmış yemekler vs. üzere kriterlere nazaran tercih yaptığını söylüyor.

Seyidli sundukları platformda Müslüman müşteriler için Malidivler’den, Riyad’a Bosna Hersek ve İsviçre’deki kayak merkezlerinden, Almanya ziyaretlerine kadar geniş bir coğrafyada İslami yöntemlere nazaran hizmet veren oteller olduğunu söylüyor.

Halalbooking platformunda tercih edilen ülkelerin başında yüzde 20 ile Almanya geliyor. Almanya’yı İngiltere, Türkiye ve Fransa takip ediyor. Bu platformda yaklaşık 100 ülkeden müşteriler rezervasyon yaptırıyor.

Bu yıl amaçlarının 100 milyon dolarlık bir ciro olduğunu söyleyen Seyidli, geçen yılki cirolarının ise bu sayının yaklaşık üçte biri oranında olduğunu söylüyor. Seyidli 2025 yılına kadar Halalbooking platformunun pahasının 1 milyar dolar hududunu aşmasını hedeflediklerini söylüyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.